Pages - Menu

Monday, August 10, 2009

Radix Chicken House 2

Radix Chicken House (RCH) ni terletak di Kangar. Lokasinya boleh dikira baik juga sebab tidak terlalu sibuk. Jadi mudah ler untuk orang yang berkeluarga berkunjung. Jika nak parking kereta tu tidaklah bermasalah.Bangunan kedainya pun boleh dikategorikan sebagai bagus sebab ada hawa dingin, lengkap dengan tandas dan bersih.

Masa untuk "order" makanan pun boleh dikira sebagai cepat. Pelanggan tidak perlu tunggu lama untuk mendapatkan jenis makanan yang dikehendaki. Mungkin ada beberapa aspek yang perlu dibaiki. Kekadang tu, contohnya ada jus minuman yang dikehendaki pelanggan sudah habis.Jadi pelanggan terpaksa terima saja jus yang masih ada. Sepatutnya, semua jenis jus mestilah sentiasa ada supaya pelanggan mempunyai pilihan yang dikehendaki.

Malam ni aku dan anak-anak makan ayam goreng organik, nasi ayam panggang dan satay.Kami cuma minum jus yang dimasukkan dalam set nasi ayam panggang saja.

Nasi ayam ni agak banyak untuk hidangan bagi dinikmati secara bersendirian .Agak elok jika ayam dikecilkan sedikit dan nasi dikurangkan.Jadi , harganya boleh ler murah sikit.Nasi ayam ni RM8.00 sepinggan bersama segelas jus. Jika "order" sepinggan, boleh dimakan dua orang. Jika bawa pasangan tu sesuai ler..tapi jika budak memang sukar untuk dihabiskan nasi ayam tu...jika habis dimakan nasi ayam tu, maka budak tu dah tak mahu makan lagi..

Satay radix ni cukup besar...makan tiga cucuk satay radix ni dah cukup untuk memenuhkan perut yang kecil macam perut aku ni. Harganya, secucuk RM1.00. Rasa kuah satay ni agak lain sikit. Selalunya kuah satay rasanya manis. Tapi kuah satay radix ni ada rasa masam-masam sedikit..

Bagi pelanggan yang gemar makan dengan menggunakan tangan, terdapat sinki untuk basuh tangan. Letaknya agak tersembunyi sedikit tapi lokasi sebegini dikira sesuai supaya pelanggan yang sedang menikmati makanan tidak nampak aktiviti kat sinki ni..Sinki ni terletak berhampiran dengan tandas..

Beginilah keadaan hidangan nasi ayam panggang, satay dan ayam goreng tu...Selesai dikerjakan olehku dan anak-anakku. Satay dijamin habis...tapi nasi ayam tak habis juga. Anakku yang kelima tidak mampu untuk habiskan nasi tu..banyak , katanya. Ayam goreng juga tidak mampu dihabiskan walau pun cuma 4 ketul saja..Maka terpaksalah dibawa balik 2 ketul ayam goreng tu..


Okey,...dah kenyang ..Jom kita balik. Nanti jika ada kelapangan dan ada rezeki, kita mai lagi ke RCH ni..

No comments: