Pages - Menu

Saturday, August 1, 2009

Radix Chicken House

HPA telah membuka dua buah restoran Radix Chicken House di Perlis. Sebuah daripadanya terletak di sempadan Kedah/Perlis iaitu di KM 8, Jalan Arau-Kodiang, Jelempok, Arau, Perlis.Manakala sebuah lagi RCH terletak Kangar.

Di sini aku dan anak-anak boleh makan:
1. ayam golek
2. ayam panggang
3. ayam goreng RFC
4. sate organik
5. Nasi ayam
6. ais krim
7. Nasi itik
8. jagung bakar
9. Jagung cup
10. pop corn
11. Semua jenis minuman HPA dan lain-lain lagi.

Lokasinya boleh dikira sebagai baik.Orang Kedah pun boleh datang ke situ dengan mudah sebab terletak dekat dengan geng Kedah Utara. Jika tinggal di Jitra, masih boleh datang makan kat situ.Tu pun kalau nak makan makanan yang dijamin halal dan baik .

Selama ni anak-anak aku dah lama teringin nak makan KFC tapi aku tidak setuju. Jadi , anak-anak aku tak pernah boleh makan KFC dengan duit aku. Sebabnya aku ragu-ragu dengan KFC ni..Pertama jenamanya yang berbau Amerika dan pastinya ada kaitan dengan Uncle Sam. Kedua, ayam yang dihidangkan tu aku tak berani jamin halal mengikut kehendak agama aku.Orang kata KFC halal tapi aku tak pasti sebab aku pernah baca kononnya ayam tu ada yang diimport dari luar..Oleh sebab tidak pasti..jadi aku tak benarkan anak keturunan aku makan KFC tu walau pun depa teringin yang amat sangat..

Apabila HPA buka RCH, maka aku ada alternatifnya. Sekarang aku boleh bawa anak bini aku ke sini untuk menikmati ayam goreng dan lain-lain. Setelah makan di sini, aku yakin anak bini dan keturunan aku cukup suka. Best...ada standard. Kami sekeluarga yakin bahawa makanan di sini halal dan baik. Ayamnya diternak sendiri oleh HPA. Semoga keadaan ini dapat dikekalkan dan prestasinya bertambah baik.

Jadi bagi sesiapa yang berkunjung ke Perlis tu bolehlah makan-makan di RCH tu. Mai la ke Perlis ni...Perlis..Permai lagi istimewa...

No comments: