Pages - Menu

Wednesday, June 23, 2010

Windows Live Writer

Ini merupakan percubaan aku untuk menulis blog ni dengan menggunakan Windows Live Writer. Dah banyak yang aku dengar tentang program ni tetapi tak pernah mencuba. Jadi..hari ni aku download dan install. Dah tu..aku pun nak cuba program ni..

DSC00271Mudah juga nak guna program ni..Contohnya nak masukkan gambar ni..Sekarang nak cuba publish pula ke blog aku ..Tengok jadi macam mana plak.. Semasa nak publish, dia akan minta username dan password kat Login-Blogger..Setelah masukkan password..proses untuk publish pun bermula.. “Publishing Post To Blog” …Tunggu sampai siap dan blog tu pun ditunjukkan..Gitu la adanya tentang Windows Live Writer..Best gak..

Selepas publish..kita juga boleh edit dan buat penambahan melalui Windows Live Writer ni..Dah siap edit..tekan saja “Publish”..Terus hantar ke blog..Bagus dan memudahkan pengguna. Di samping itu, kita juga boleh  memasukkan jadual dengan mudah. Nak sama macam guna  Microsoft Office Words saja..Klik saja pada  'insert’..lepas tu pilih ‘table’…

Nama Program Windows Live Writer
Pengeluar Microsoft
Laman Web http://windowslivewriter.spaces.live.com/

 

Boleh ler mencuba…

No comments: