Pages - Menu

Thursday, December 10, 2009

Denai Larian Sungai Perlis

Cuti ni aku menghabiskan masa di awal pagi dengan berjogging kat Denai Larian Sungai Perlis. Sementara menunggu anak aku habis tuisyen jam 10.30 pagi..boleh aku bersenam kat sini untuk mengempiskan perut. Best gak kat sini..kena angin Timur yang kencang tapi sejuk..best semacam..

Cuaca musim ni cukup baik..bagus untuk bersenam..lari cik kak ..tak kan nak jalan jer..

Sayang..ada peralatan di sini yang tidak diurus dengan baik oleh pihak yang dipertanggunjawabkan..rosak dah..x boleh digunakan lagi..

Pemandangan di tebing sungai sepanjang denai larian semasa air surut...


Sungai Perlis di lihat dari atas jambatan..air surut daa..


Denai larian...

Pengunjung boleh mengurut tapak kaki dengan menggunakan denai refleksologi..baik untuk kesihatan...jalan atas batu perlahan-lahan ...baru berkesan..

Ini jambatan gantung..jambatan ini baik untuk menguji rasa gayat seseorang..selepas penat berlari, elok merentasi jambatan ni..

Inilah pemandangan dari atas jambatan gantung tu...

Ni pun dari atas jambatan tu juga..

Bini aku gayat nak lintas jambatan ni..syok bila tengok orang takut..henjut sikit..jambatan tu lagi goyang..Bini aku takut jambatan tu runtuh macam di Kuala Dipang..kan naya..

Aku joging sampai ke sini..Rupanya sungai ni boleh terus ke Kuala Perlis..Patut tak jumpa hujungnya..

Sebelah denai ni ada kawasan berpaya..seram gak kalau jogging sorang diri di awal pagi di sini....Aku pernah jumpa kumpulan beruk kat sini..mujur jumpa beruk..bukan antu..

Ini merupakan kawasan hujung denai larian tu..agak sunyi di sini bagi orang yang tak biasa..

Aku jogging sampai setakat ni saja..tak larat dah..lepas tu aku pusing balik..

No comments: