Pages - Menu

Saturday, July 25, 2009

Perjalanan ke Universiti Darul Iman


Lebuh raya yang menghubungkan Kedah-Kelantan.lebih baik daripada beberapa tahun yang lalu..jalannya lebih lurus dan elok.

Berhenti rehat untuk makan tengah hari kat Tasik Banding. Sayangnya..tasik yang indah ini tidak kemudahan untuk pengguna lebuh raya timur barat. Bilik air dan tandasnya seperti dibina oleh orang awam sahaja. Kotor , busuk dan tidak terurus tapi terima kasih ler kat orang yang bina tandas tu. Boleh juga digunakan..Jika tidak susah juga tu.

Harap-harap ler pihak berkuasa ada inisiatif untuk bina tempat rehat dan rawat yang sempurna di sepanjang lebuh raya timur barat ni. Kat Tasik Banding ni jika dijadikan satu tempat r & r ni cukup bagus sebab pemandangannya cantik dan terletak di tengah perjalanan. Pengguna lebuh raya boleh berehat dan rawat kenderaan dengan lebih baik.

Pemandangan UDM

Petang tu aku & keluarga sampai di Kuala Terengganu. Malam tu kami tidur di sebuah homestay yang disewa oleh seorang anak buah aku.Homestay tu terletak kat stadium yang runtuh hari tu. Awal pagi kami bertolak ke UDM di Gong Badak.Rupanya UDM ni letaknya bersebelahan dengan Universiti Malaysia Terengganu.


Pelajar baru mendaftar di dewan besar.


Masjid Universiti Darul Iman.Aku dan keluarga berhenti sembahayang Zohor kat sini

Kawasan sekitar masjid universiti..teduh dan banyak pokok. Aku sempat rilek-rilek sekejap sebelum bertolak ke Kota Bharu dan pulang ke Perlis.


Petang tu kami sampai ke rumah sepupu aku kat Kubang Kerian, Kota Bharu. Rumah dia terletak tak jauh daripada masjid Kubang Kerian. Lama dah aku tak jumpa sepupu aku ni..aku tengok kepala dia pun dah botak, perut pula dah buncit. Kesian gak sepupu aku ni ..dia ada masalah jantung pula..nak kena bedah tak berapa hari lagi.

Rehat-rehat kat depan rumah sepupu aku di Kubang Kerian, Kota Bharu.

Malam tu kami tidur di situ..esok pagi berangkat pulang ke Perlis. Best gak perjalanan tu...

No comments: