Pages - Menu

Friday, June 5, 2009

Kenapa Perempuan Dibenci..

1. Perasan
Perasan maksudnya "megah, berasa bangga" bahawa dirinyalah yang hebat segala-galanya. Orang perempuan selalu menyangka bahawa dirinyalah yang paling cantik dan lawa dalam dunia ini. Disebabkan menyangka dirinya yang paling lawa dan cantik, maka perempuan ni pun mula buat perangai dan minta yang bukan-bukan. Selalu tanya kat lelaki, "Cantik tak , comel tak saya?" Sebab tu orang perempuan suka tayang body..tunjuk body yang sexy..tunjuk yang tersembunyi sebab mereka perasan bahawa harta mereka paling cantik dalam dunia ni..


2. Ego
Selalunya orang lelaki yang dikaitkan dengan sifat ego tetapi sebenarnya orang perempuan pun kuat egonya. Selalu mengatakan bahawa hanya merekalah sahaja yang sentiasa betul dan orang lain salah. Kalau buat salah , tidak mengaku kesalahan diri sendiri walau pun jelas terbukti kesalahan itu. Selalu menegakkan benang basah ...

3. Mengada-ngada
Kebanyakan perempuan suka mengada-ngada. Sekejap begitu, sekejap begini. Ikut Kamus DBP, mengada-ngada ni ialah menunjuk-nunjuk, bermegah-megah, perasan.

4. Sombong bodoh
Sudahlah kurang ilmu pengetahuan, sombong pula tu..Jika ilmu lebih sikit, menunjuk-nunjuk. Lepas tu bertambah-tambahlah kesombongannya. Berlagak semacam jer..Tunjuk ajar orang yang lebih berpengalaman dan jujur tidak mahu diterima. Akibatnya, sentiasa kena tipu dengan jantan tak guna..Padan muka !

5. Pilih bulu
Suka pilih bulu jika berkawan. Maksudnya ada 'kroni'.. Jika dengan 'kroni' , semua kira ok tapi jika bukan 'kroni' , pasti timbul masalah.

6. Mata duitan
Sering kali perempuan sukakan lelaki yang menunjukkan kekayaan dan banyak harta walau pun hanya berlagak saja. Jika lelaki tu suka hulur duit, maka perempuan akan lebih suka. Nak kahwin dengan lelaki kaya dan banyak duit walau pun jantan tu dah tua nak mampus, perangai macam setan dan bini dah dua @ tiga.

7. Mengumpat
Inilah hobi orang perempuan. Ikut Kamus DBP, mengumpat bermaksud,"kata-kata yang dituturkan utk memburuk-burukkan orang lain". Jumpa kroni, maka mereka akan mengumpat dan mengata-ngata orang itu dan ini...Cerita semua keburukan orang dengan ditokok-tambah.

8. Galak @ gatal @ miang @ gedik
Sering kali perempuan mempunyai kelakuan seperti ini...galak @ gatal @ miang @ gedik...kadang-kadang terlebih gedik.. Apabila dah terlalu gedik, maka orang lelaki akan membuat tanggapan bahawa perempuan ni memerlukan sesuatu dari lelaki...Dah tu, apabila dihampiri, layan pula..tetapi akhirnya lelaki pula yang dipersalahkan. Lelaki pula yang dikatakan miang @ gatal dan tak sedar diri..

9. Munafik
Ini lagi satu perangai orang perempuan...sikap suka berpura-pura dan bermuka-muka. Di depan kita, cakap macam lain tapi di belakang kita lain pula katanya. Dalam sehari pendirian mereka boleh berubah jadi bermacam-macam kata. Semua ni bukannya apa..cuma untuk jaga kepentingan diri sahaja..

10. Pemarah
Suka marah-marah tanpa sebab yang diketahui. Mulanya ok jer.. tapi secara tiba-tiba naik angin. Mula nak marah-marah dan meninggikan suara semasa bercakap sampai orang keliling menoleh .


Perempuan sebenarnya cukup kronik untuk difahami .. Seseorang perempuan tu..macam-macam adaa..

2 comments:

Adjla Hafizin said...

stuju!
tp xsume pmpn cmtu.
lelaki pon ape kurgnye.
nobody's perfect.

Anonymous said...

ada butul juga lu cakap..pelempuan butul2 klonik maa..