Pages - Menu

Sunday, May 3, 2009

Awas..Beng Tuning..

Untuk pemilik kenderaan sekitar Perlis, jika nak servis kereta maka anda perlu berhati-hati dengan Beng Tuning & Service yang terletak di :

Beng Tuning & Service

312, Jalan Baru, Taman Mutiara, Kangar 01000, Perlis

p: 604-9762152 f: 604-9762152

Website - None Supplied



Ramai orang yang sudah terkena dengan Beng Tuning ni.. Salah seorang yang terkena kencing dengan mamat ni adalah kawan aku. Perkhidmatan utamanya adalah tuning kereta dan servis sikit-sikit. Mamat ni selalunya akan promosi pelanggan yang berkunjung ke kedainya dengan menguji kabel plag kereta.

Dia akan cabut kabel plag kereta pelanggan dan diuji pada satu alat kat kedainya lalu dibuat perbandingan dengan kabel plag yang dijualnya. Kabel plag kereta pelanggan akan mengalirkan arus letrik yang terputus-putus dan tidak kuat seperti kabel yang dijualnya. Jadi, mamat ni akan tawarkan pelanggan untuk beli dan pasang pada kereta. Mamat ni jamin kereta akan jadi lebih power..

Harganya pula...dijamin pancung kepala..RM200.00.Setelah dipasang, tukar pula penapis petrol yang dibuat daripada plastik. Pancung lagi kepala pelanggan yang tak reti apa-apa..RM60.00. Nak tipu lagi...buat gempar kawan aku kononnya kerja tuning kereta tu tak akan elok kerana pully kereta tak betul..Dah tak elok dan perlu ditukar baru.. Bayar lagi RM200.00.

Tapi kawan aku rasa pelik gak dengan mamt sepet ni..asyik nak sapu RM200 jer. Dia tak mau tukar pully tu. Cukup setakat tukar kabel, tukar plag pakai Bosche , tukar minyak enjin, penapis petrol dan tuning saja. Hancur RM360.00. Gerenti bagus lu punya kereta..kalau mau elok lagi lu mari tukar itu pully..kasi saya buat, ok.

Start enjin nampak okey jer tapi apabila kereta bergerak tak sampai 200 meter pun, kereta tu dah mula semput-semput..nak mampos jer. Tak power langsung. Tiada pickup..kat lampu isyarat lagi teruk...naik bukit sikit jer, enjin dah bunyi semacam...ketek,ketek,ketek,ketek. Member aku pun patah balik ke kedai tu..Jumpa mamat sepet tu lagi sekali dan cerita masalahnya.

Tak dak apa punya..itu awak punya minyak kereta tak berkualiti. Pergi tukar minyak petrol yang berkualiti..nanti elok semula. Dah ganti minyak guna petrol berkualiti (Shell ler..) pun masih tak berubah juga..masih nak mampos juga enjin tu..Cari formen yang boleh settlekan benda tu.. Cuba tuning semula enjin pun masih sama juga..Sah ler dah kena tipu dengan Beng Tuning tu..




No comments: